Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

ÁSZF

ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

                                                          

Vásárlási feltételek a CU KER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság által üzemeltetett honlapokhoz

I. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a Cu Ker Kft. mint Eladó, Szolgáltató (továbbiakban: Szolgáltató) üzemeltetésében álló www.cuker.hu weboldalon (a továbbiakban: Webáruház) elérhető szolgáltatást igénybe vevő, Vevő (továbbiakban: Vevő) általi használatának feltételeit.

Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Vevőt és a Cu Ker Kft.-t, mint Szolgáltatót (a továbbiakban együtt Felek) megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. A jelen ÁSZF mellékletét képezik a honlapon elérhető tájékoztatók.

A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény ("Ptk.") rendelkezései szerint fogyasztónak minősül (a továbbiakban: Fogyasztó).

Jelen ÁSZF tárgya azok a szerződési feltételek, amelyeket a Szolgáltató több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a Vevők közreműködése nélkül előre meghatározott, és amelyet a Felek egyedileg ugyan nem tárgyaltak meg, azonban a Szolgáltató a Vevők figyelmét az ÁSZF fellelhetőségére előzetesen felhívta, valamint az ÁSZF megismerését a megrendelés elküldését megelőzően a Szolgáltató honlapján lehetővé tette. Jelen ÁSZF valamennyi, a Szolgáltató által megkötött szerződésre, a felek közötti jogviszonyokra külön és kifejezetten erre irányuló kikötés hiányában is minden esetben irányadó. Az ÁSZF weboldalon rendelés során való elfogadásával a Vevő elismeri, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte, és annak tartalmát magára nézve kötelezőnek tekinti.

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert a Vevő a Webáruház használatával, regisztráció nélküli vásárlás esetén megrendelésének elküldésével elfogadja a jelen ÁSZF-t és magára nézve kötelező érvényűnek tekinti.

II. Vonatkozó jogszabályok, ÁSZF hatálya, módosítása, Szolgáltató adatai:

1. Vonatkozó jogszabályok

A Felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

45/2014 (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól

2. Az ÁSZF hatálya, az ÁSZF megváltoztatása

A Felek között létrejött szerződésre a kötelezően alkalmazandó jogszabályok mellett a jelen ÁSZF vonatkozik. A jelen ÁSZF rendelkezéseit a Szolgáltató a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen elolvasni! Az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

3. A Szolgáltató cégadatai

Név: CU KER Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, rövidített név: CU KER Kft

Székhely: 1158 Budapest, Hűtő utca 1.

Képviselő neve: Elek Csongor, ügyvezető

Szerkesztő, webmester: Nagy Dániel, értékesítő

Adószám: 13991892-2-42

Cégjegyzékszám: 01-09-883602

Bejegyző bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

E-mail cím: info@cu-ker.hu

Telefonszám: 06 20 242 1309

III. Szerződés létrejötte, a Webáruházban történő vásárlás feltételei

1. Regisztráció

A Webáruház tartalmának minden része bármely Vevő számára ingyenesen, regisztráció nélkül elérhető. Ennek megfelelően a Webáruházban történő vásárlásnak nem feltétele az érvényes regisztráció, a Webáruház böngészésére, valamint a megrendelni kívánt termék kiválasztására és megrendelésére bejelentkezés és regisztráció nélkül is lehetősége van a Vevőnek, azonban választásának megfelelően egy érvényes regisztrációt is létrehozhat a Vevő. Ezt megteheti a „Regisztráció” menüre kattintva. A felhasználó a jelszavát saját maga tudja tetszőlegesen megadni.

A regisztráció feltétele a jelen ÁSZF, az Adatkezelési Tájékoztató Vevő általi elfogadása. A regisztráció során a Vevő úgy nyilatkozik, hogy jelen ÁSZF feltételeit megismerte és azokat kifejezetten elfogadta. A Vevő köteles a regisztrációs adatlapot az abban megjelölt adatokat kitölteni.

A regisztrációt, illetőleg az ÁSZF, az Adatkezelési Tájékoztató, valamint a további felhasználási feltételek elfogadását követően kerülhet sor a megrendelésre.

A Szolgáltató mindennemű felelősségét kizárja, amely arra vezethető vissza, hogy a Vevő a regisztráció során, vagy a megrendelése tekintetében a Szolgáltató által lényegesnek tartott adatokat hibásan, vagy pontatlanul, vagy tévedésből adott meg.

 

2. A termék kiválasztása, megrendelés elküldése

A Vevőnek lehetősége van választani, illetve rendelni a Szolgáltató által feltüntetett termékek közül. A Vevő a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” ikon megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” ikonjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

Ha a Vevő megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor a „Pénztár” ikonra kell kattintania.

A Szolgáltató mindennemű felelősségét kizárja, amely arra vezethető vissza, hogy az Vevő a regisztráció során, vagy a megrendelése tekintetében a Szolgáltató által lényegesnek tartott adatokat hibásan, vagy pontatlanul, vagy tévedésből adott meg. Abban az esetben, ha a Vevő észleli, hogy hibás vagy pontatlan adatokat adott meg a regisztráció során, akkor azokat a „saját fiókon” belül a „profil szerkesztése” ikonra való kattintással megváltoztathatja.

Leadott megrendelést érintő adatok módosítására központi e-mail címünkön van lehetőség.

Abban az esetben, ha a Vevő regisztrációs adatai, vagy megrendelése során közölt adatok értelmezhetetlenek, vagy a valódiságuk vitatott, a Szolgáltató jogosult a megrendelés teljesítését az Vevő által megadott e-mail címre megküldött üzenetével megtagadni. Ilyen esetben a regisztráció, illetve megrendelés érvénytelennek minősül.

A következő lépésben ki kell választani az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy futárszolgálat által), valamint fizetési módot (utánvét, elektronikus fizetés lehetősége). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” ikonra.

3. Termékek ára

A Webáruházban feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes árak, amelyeket a Webáruházban a termékek mellett talál a Vevő. Az árak magyar forintban értendők és tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t.  Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség megtekinthető a szállítási információk ikonra való kattintással, illetve az ÁSZF III./6. pontjában.

Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő ár esetén. Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a Webáruházban hibásan feltüntetett áron szolgáltatni, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vevő egyoldalú nyilatkozattal elállhat vásárlási szándékától a helyes ár közlésétől számított 14 napon belül.

4. Megrendelés visszaigazolása, szerződés létrejötte

Szolgáltató legkésőbb az ajánlat megérkezését követő 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vevő részére, hogy megrendelését a rendszer rögzítette. Az automatikus visszaigazoló email Vevőhöz történő megérkezésével érvényes szerződés nem jön létre a Felek között, az kizárólag a Vevő vételi ajánlatának rendszerünkben történő beérkezésének a visszaigazolása.

Szolgáltató az automatikus 48 órán belüli e-mailt követően, egy második e-mailt küld a Vevő részére, melyben tájékoztatja a Vevőt a megrendelésben foglaltakról, a fizetés módjáról, illetve a várható kiszállítás pontos idejéről. A szerződés a felek között akkor jön létre, ha a Szolgáltató visszaigazolta a szállítás dátumát is.

Előfordulhat, hogy a Vevő által kiválasztott termék raktárunkban nem elérhető, ezért a rendelés várható szállítási határidejét vagy azt, hogy a termék raktárban elérhető-e, minden megrendelés esetén megjelöljük a második e-mailben. A raktárkészlet függvényében alakul a tényleges teljesítési idő, azonban erről a Vevő a második e-mailben tájékoztatást kap és jelezheti, hogy számára elfogadható-e ez. Amennyiben a Vevő nem fogadja el a szállítási határidőt 48 órán belül e-mail útján jelzi azt a Szolgáltató részére, úgy a szerződés a Felek között nem jön létre.

A Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg Szolgáltatótól az általa elküldött megrendelésre vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Amennyiben a Vevő a rendelését már elküldte, és a Szolgáltató által küldött visszaigazoló e-mailben hibát vesz észre rendelésével kapcsolatban, köteles soron kívül felvenni a kapcsolatot a Szolgáltatóval – hiszen a Vevő saját maga, a Webáruházon keresztül nem tudja törölni rendelését – a II.3. pontban található elérhetőségek valamelyikén, hogy a hibát a lehető legrövidebb időn belül orvosolni tudja, annak érdekében, hogy ne kerüljön sor nem kívánt rendelés teljesítésére.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a „Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény”, az „Elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény”-ben foglaltak irányadók. A szerződés a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és figyelemmel van a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseire.

Szolgáltató fenntartja a jogot a szerződéstől történő elállásra, amennyiben a Vevő a szerződés létrejöttétől számított 8 munkanapon belül nem fizeti meg - átutalásos / elektronikus fizetés esetén - a Szolgáltató részére megrendelésének teljes vételárát.

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor.

A megrendelt termékek tulajdonjoga az ellenérték beérkezésével száll át a Vevőre.

A Felek között a termék megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követően azt a hatályos jogszabályban meghatározott határidőig őrzi.

A Szolgáltató és a Vevő egymás közötti jogviszonyára a magyar jog az irányadó. A Szolgáltató és a Vevő közötti jogviszonyokban a teljesítés helyének Magyarország tekintendő, függetlenül attól, hogy a Vevőnek melyik országban van a lakcíme, székhelye, fióktelepe vagy telephelye.

A Szolgáltató kizárja a felelősségét arra az esetre, ha a szerződés a Felek között azért nem jön létre, mert a Vevő helytelen e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem képes e-mailt fogadni.

Szolgáltató magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát, ettől függetlenül is mindig törekszik a korrekt és minden fél számára optimális ügymenet fenntartására.

5. Fizetési módok

Utánvét: Házhoz szállítás esetén a megrendelés teljes végösszegét a megrendelés szállítótól való átvételekor kell kifizetni készpénzben a kiszállítást végzőnek. Az utánvét kezelési költsége a 690.-Ft, melyet utólag adjuk hozzá a rendelés végösszegéhez.

Készpénz/elektronikus fizetés: Személyes átvétel esetén az árucikkek átvételkor kell kifizetni készpénzben vagy elektronikus fizetési móddal az árut kiadó munkatársunknak.

Előre utalás: A Vevő a megrendelt termékek árát azok kiszállítását, illetve átvételét megelőzően fizeti meg (díjbekérő alapján) a Szolgáltató alábbi bankszámlára átutalás útján:

  • Kereskedelmi és Hitelbank Zártkörűen Működő Részvénytársaság: 10409015-50526869-74771003

Előre utalás esetén a megjegyzés rovatban a díjbekérő sorszámát minden esetben szükséges feltüntetni. A Vevő a megrendelt termékek átvételére csak az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően jogosult. A Vevő köteles a szállítási címen átvételre jogosult személyről gondoskodni. A Szolgáltató erre vonatkozó későbbi reklamációt nem fogad el.

Elektronikus fizetési mód: a Webáruházban a Pénztár folyamat során vagy az utólagosan e-mailen kapott hivatkozáson keresztül, lehetősége „azonnali átutalással” elektronikus fizetési módon is kifizetni megrendelése összértékét. A Vevő a megrendelt termékek átvételére csak az összeg Szolgáltató számláján történő megjelenését követően jogosult. A Vevő vállalja a felelősséget, hogy a szállítási címen tartózkodó személy jogosult a termék átvételére. A Szolgáltató erre vonatkozó későbbi reklamációt nem fogad el.

6. Szállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása saját fuvareszközzel, vagy futárszolgálat igénybevételével történhet. A termék szállítási idejét a visszaigazoló e-mail tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

Kiszállítási idő: Raktári termék esetén a rendelés feldolgozásától számított 1-8 munkanapon belül. Egyéb esetekben a termék raktárunkba történő beérkezésétől számított 1-8 munkanapon belül, a szállítási időt a visszaigazolás tartalmazza.

A szállítás feltételei: A szolgáltatás a címre szállítást tartalmazza, és nem a rendeltetési helyre helyezést (nem tartalmaz emeletre szállítást, kicsomagolást, csomagoló anyag elszállítást, régi készülék elszállítást).

A megrendelés kiszállítást végző személytől való átvételével, illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a kárveszély a Vevőre száll, a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, tekintettel arra, hogy a Vevőnek lehetősége van arra, ha kéri, hogy a csomag felbontásra kerüljön, és a terméket megtekinthesse. Ha a csomag felbontásra kerül és a Vevő a termékkel kapcsolatban sérülést stb. nem talál, de a későbbiekben mégsem szeretné a terméket, akkor a szállítólevél aláírása a továbbiakban nem zárja ki az elállási jog gyakorlását. A szállítólevél aláírásával tehát elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).

Ha Vevő sérülést tapasztal a terméken, vagy a csomagoláson az átvétel során, a sérülésekről a kiszállítást végző személy jelenlétében jegyzőkönyvet kell felvenni. Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal!

Szolgáltató az alábbi helyszínen rendelkezik üzlettel:

Budapest 1158 Budapest, Hűtő utca 1.

Nyitva tartási idő:

Hétfő:             7-17h

Kedd:              7-17h

Szerda:            7-17h

Csütörtök:       7-17h

Péntek:            7-17h

Szombat:         Zárva

Vasárnap:        Zárva

E-mail:            info@cu-ker.hu

Telefon:          06 20 242 1309

 

IV. Elállási jog

1. A termék átvétele után a Vevő köteles a termék tartalmát, állapotát, minőségét és mennyiségét leellenőrizni és haladéktalanul jelezni Szolgáltató felé, amennyiben valami hiányzik, vagy bármilyen eltérést tapasztal. A Szolgáltató visszaigazoló e-mailjét követően a megrendelés elektronikus úton nem törölhető. A nem fogyasztó Vevő a létrejött szerződés tekintetében kizárólag a Szolgáltató jóváhagyásával gyakorolhatja elállási jogát addig az időpontig, amíg a Szolgáltató a megrendelt árut a futárszolgálat részére át nem adja. A nem fogyasztó Vevő az elállási nyilatkozatát a Szolgáltató info@cu-ker.hu e-mail címére küldi meg. Ha a Szolgáltató a nem fogyasztó Vevő elállását e-mailen jóváhagyja, a megrendelés törlésre kerül, és a nem fogyasztó Vevőt fizetési kötelezettség nem terheli.

2. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26). kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelően a Fogyasztót a távollevők között kötött szerződés tekintetében az elállási jog az alábbiak szerint illeti meg.

3. A Fogyasztó jogosult az áru adásvételére irányuló szerződés esetén az árunak, több áru szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott árunak, több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

4. A Fogyasztó egyértelmű és világos elállási nyilatkozatát az info@cu-ker.hu e-mail címére továbbítja egyértelmű elállási nyilatkozatát továbbítja azt Szolgáltató részére postai úton. A Szolgáltató az elállást e-mail útján visszaigazolja.

5. A Fogyasztó köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltató vagy Szolgáltató által az áru átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a Szolgáltató előzetes egyeztetés során vállalta, hogy az árut maga fuvarozza vissza. A Fogyasztó kizárólag az áru visszaküldésének közvetlen költségét viseli, ez arra az esetre is vonatkozik, ha az áru postai küldeményként nem küldhető vissza. A Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül banki átutalás útján visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is a Fogyasztó által megadott bankszámla számra.

Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni). A Fogyasztó köteles a Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A házhozszállítással kiküldött termék az alábbi címre küldhető vissza:

1158 Budapest, Hűtő utca 1.

A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli. Fogyasztót kizárólag akkor terheli a termékben bekövetkezett értékcsökkenés, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

6. Abban az esetben, ha a Fogyasztónak minősülő Vevő a termék megvásárlására irányuló szerződéstől 14 napon belül egyoldalú nyilatkozattal eláll, a Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Ezen értékcsökkenéssel arányos összeget a Szolgáltató az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesíti, azaz ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonja. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett termék jellege, értéke (vételára), valamint a fentiek szerinti használatból eredő értékcsökkenés mértéke alapján kerül megállapításra. A termék Szolgáltató részére történő visszaküldésének (visszavitelének) költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató kifejezetten vállalta e költségek viselését. Szolgáltató felhívja a Fogyasztó figyelmét arra, hogy a termék visszaküldésének költségei akkor is a Fogyasztót terhelik, ha a Fogyasztó a termék házhozszállításakor, illetve a termék átvételekor gyakorolja elállási jogát. A Fogyasztó kérésére a Szolgáltató lehetőségeihez mérten segítséget nyújt a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésében azzal, hogy a visszaszállítás költsége ez esetben is a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató a visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól. Fogyasztó a segítségnyújtásra irányuló igényét Szolgáltató felé e-mail útján vagy telefonon is jelezheti.

A Szolgáltatónak a Fogyasztó által utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldése közvetlen költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

7. A fogyasztó nem gyakorolhatja a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26). kormányrendelet 20. § szerinti elállási jogát a Kormányrendelet 29. §- ában meghatározott esetekben, így például olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

V. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

1. A Szolgáltató általa forgalmazott áruk tekintetében a hatályos jogszabályoknak megfelelő, illetve a gyártó által biztosított szavatossági, illetve jótállási feltételeket biztosít a Vevő részére.

2. A Szolgáltató szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak irányadóak.

3. A Vevő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a szolgáltatással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

4. Kellékszavatossági igénye alapján a Vevő kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását; vagy a hibát a Szolgáltató költségére maga is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől elállhat. Fogyasztónak minősülő Vevő kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a Szolgáltató költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet 13. § (3) bekezdésében meghatározott feltételeket (azaz a Szolgáltató nem biztosította saját költségére a kicserélt áru visszavételét, illetve nem végezte el az üzembe helyezett, de nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését, vagy ezek költségeinek viselését) vagy élt az áru szerződésszerűvé tételének megtagadására vonatkozó jogával (a szolgáltató az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak);

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő (beleértve a Fogyasztónak minősülő Vevőket is) viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

5. A Vevő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

6. A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Fogyasztó esetében a két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

7. Fogyasztóval kötött szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

8. A Szolgáltató által a Fogyasztó részére értékesített áru hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - az árut cserélje ki (termékszavatosság). Az áru akkor hibás, ha nem felel meg az árunak a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

9. Termékszavatossági igényt a Fogyasztó az áru a gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultság elvész.

10. Amennyiben a Vevő Fogyasztónak minősül, jótállási (garanciális) jogok illetik meg a bruttó 10.000, - Ft-ot meghaladó áruvásárlás esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet szerint az annak mellékletében felsorolt áruk vonatkozásában.

11. Jótállás (vagy garancia) esetén a Szolgáltató garantálja, hogy annak időtartama alatt az áru kifogástalanul működik. A Szolgáltató csak akkor mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka az áru értékesítésekor még nem volt meg az áruban, az a teljesítés után keletkezett. A hivatkozott kormányrendeleten alapuló jótállás időtartama az áru Fogyasztó részére történt átadásától számított

-          1 (egy) év 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén;

-          2 (két) év 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén;

-          3 (három) év 250 000 forint eladási ár felett

A gyártó által vállalt garancia esetén a jótállás időtartama lehet hosszabb, és minden Vevőt [nem kizárólag a Fogyasztókat] megillető; a gyártó által vállalt jótállás feltételeit a Vevő az adott árucikk információs oldaláról és az áruhoz mellékelt jótállási jegyről ismerheti meg.

12. A jótállásra (különösen a jótállás esetén érvényesíthető igényekre) egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok az irányadók azzal, hogy Fogyasztónak minősülő Vevő esetén a Szolgáltató a fogyasztási cikk cseréjére, ha pedig ez nem lehetséges, a vételár visszafizetésére köteles az alábbi esetekben:

a         ha a jótállási idő alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató megállapítja, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és a fogyasztó másként nem rendelkezik;

b        ha a jótállási időtartam alatt a termék három javítás után ismét meghibásodik, és a fogyasztó eltérően nem rendelkezik; valamint, ha a fogyasztó nem igényli a vételár leszállítását, és nem kíván javítást. fontos megjegyezni, hogy nem feltétel az, hogy a terméknek mindegyik esetben ugyanaz legyen a hibája.

c         ha a kijavításra az igény közlésétől számított 30 napig nem kerül sor, és a fogyasztó másként nem rendelkezik.

Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A jótállás a Vevő, illetve a Fogyasztó (egyéb) jogszabályon alapuló jogait nem érinti.

13. A Fogyasztó, illetve a Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, ide nem értve a kormányrendelet alapján fennálló jótállásból fakadó jogokat.

14. A Vevő (beleértve a Fogyasztót is) jótállási igényét kizárólag a vásárláskor kapott eredeti vagy elektronikus jótállási jegy, illetve – ha a jótállási jegy átadása elmaradt vagy a jótállási jegy szabálytalanul lett kitöltve – a teljes vételár kifizetését igazoló számla bemutatása esetén érvényesítheti. Szavatossági igény érvényesítésének feltétele a teljes vételár kifizetését igazoló számla Szolgáltatónak történő bemutatása.

5. A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Vevő figyelmét arra, hogy a szavatosság, illetve jótállás nem terjed ki az olyan hibákra, amelyek arra vezethetők vissza, hogy az árut nem rendeltetésszerűen használták, nem tartották be a kezelési, használati, illetve karbantartási utasításokat, a szükséges javításokat nem, vagy nem a kijelölt szakszervizben végezték el, az árut átalakították, megváltoztatták, az áru egésze vagy valamely alkatrésze természetes kopás, elhasználódás folytán tönkremegy, vagy a Vevő nem tesz eleget kárenyhítési kötelezettségének.

VI. Adatvédelem

A Szolgáltató tájékoztatja a Vevőt, hogy a regisztráció és megrendelés során közölt adatait a szerződés teljesítése, az abból származó díjak, költségek számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése, valamint esetleges későbbi bizonyítás érdekében kezeli, tárolja az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendelet (GDPR) és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény rendelkezéseinek, valamint a www.cuker.hu oldalon közzétett Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően.

A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá eső jogügyletek során a www.cuker.hu oldalon közzétett Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltakat és a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályi rendelkezéseket betartja és azokat kizárólag a Weboldalon található Adatvédelmi tájékoztatóban meghatározott célokra használja fel.

VII. Egyéb

1.Panaszkezelés
A Vevő, a jelen pont tekintetében Ügyfél a vásárlás során esetlegesen felmerülő panaszait a II.3. pont alatt szereplő elérhetőségek valamelyikén teheti meg.

A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.

a         Szóbeli panasz

Az Ügyfél szóbeli panaszát a Szolgáltató haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben az Ügyfél a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy az Ügyfél panaszáról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, és annak tartalmát egyezteti és jóváhagyatja az Ügyféllel. A jegyzőkönyv másolati példányát a Szolgáltató átadja az Ügyfélnek. A panaszt annak beérkezését követően a Szolgáltató megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról a benyújtástól számított 30 napon belül indokolással ellátott választ küld.

b        Írásbeli panasz

 Írásbeli panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően a Szolgáltató megvizsgálja és a vizsgálat eredményéről az Ügyfélnek a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küld. Igény esetén a vizsgálat eredményéről az Ügyfelet a Szolgáltató elektronikus úton értesíti. A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján a Szolgáltató vizsgálja meg, utasítja el, vagy orvosolja. A Szolgáltató válaszlevelében kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A Szolgáltató tájékoztatását egyértelmű, közérthető indokolással látja el.

A Szolgáltató törekszik arra, hogy válaszlevelében az Ügyfél valamennyi kifogására érdemi választ adjon. Az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat a Szolgáltató jogszabályban meghatározott határidőig tárolja. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) a Szolgáltató leselejtezi.

c         Jogorvoslat

Amennyiben az Ügyfél panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy az Ügyfél az alábbi hatóságokhoz és testülethez fordulhat

Budapest Fővárosi Kormányhivatal V. Kerületi Hivatala Fogyasztóvédelmi Osztály Cím: 1051 Budapest, Sas u. 19. III. em. Telefonszám: +36 1 450 2598

Az Ügyfél a felmerülő fogyasztói jogvita egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez fordulhat.

Az Ügyfél belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület rendelkezik illetékességgel. Az Ügyfél erre irányuló kérelme alapján az előzőekben írtak szerint illetékes békéltető testület helyett az Ügyfél kérelmében megjelölt békéltető testülethez is benyújtható a kérelem. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

A Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei:

 

Online fogyasztói jogviták pártatlan, hatékony és bíróságon kívüli rendezése érdekében a Fogyasztó jogosult az Európai Unió által üzemeltetett https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU linken panaszt tenni.

Amennyiben a fenti módok valamelyikén vagy egyéb tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése az Ügyfél bírósághoz fordulhat.

2. A Szolgáltató nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódexszel.

Jelen ÁSZF rendelkezéseit a 2023. március 01. napját követően leadott megrendelések, vagy egyedi szerződések esetében kell alkalmazni